(perles)
Je suis touchée… La voix du type qui fait l’animateur radio et qui dans trois minutes va se faire tuer… Mamma mia…
« Once upon a time, in a small place named La Placenta, two fine and bright people, call them Fred and Sylvia, had a baby… A beautifull girl… Normal on herself… Except for the fact that she was born with seven harts.
Midwife said :
« So, she’s got a bunch of harts. Nothing’s wrong there. »
But Fred and Sylvia were concerned. In fact, they took her to seven different doctors. Who’d given seven different opinions. Not only that, they had to pay seven different bills.
Anyway, they take her home. Keep her there. Maintain a low profile. And 32 years go by… The little girl, let’s call her Hilda, grows up to be straight, tall, pretty… and very much alone.
Due to the particularity of her internal organ's situation, she’s not terribly at ease with those male persuasions. Downright terrified. Absolutely certain that no man could love her anywhere near the intensity of feeling witch she would have with her seven harts.
So… She does the only thing she can do. She marries a friend of her father’s…
Pharmacist. Widower. Man of means. Tolerant to her condition. But there’s no passion. No love. No future…
And then, one day, a miracle happens. Hilda finds herself alone, with another man. A stranger. And she hears… fourteen harts beating…
…
And my name is Paul McCane, this is Hartbreak Hotline, 1040 on your radio, we’ll be holding out now and forth until 6 A.M. Give us a call at 5 5 5 hart, that’s 5-5-5-H-A-R-T.
Heartbreak Hotline, you’re on the air… »
Moonlighting (Clair de Lune), série des années 80’s, premiers rôles Bruce Willis et Cybil Shepherd, monologue d’intro, troisième ou quatrième épisode.
Well... You may call me Hilda, too...
J’avais vu ça, toute jeune, à Belgrade, en V.O. Bruce Willis... Je ne me souvenais plus pourquoi, mais j’ai toujours su que j’avais craqué pour ce type au premier coup d’œil.
En le revoyant, j’ai compris pourquoi mieux qu’à l’époque. Ceux qui ne l’ont vue qu'en V.F. n’ont pas le droit au chapitre.
Cette série a préparé mon esprit à Vian. Et au cinéma. Bruce n’a pas eu de bol, vraiment, pas su s’vendre, personne d’autre par la suite n’a saisi la profondeur de ses possibles dans le domaine des émotions. Tout ce qu’il en reste, sa voix. Et ici, peu de gens la connaissent. Cybil s'est détruite mieux que ça encore. Mais tout de même... C'était du sacré bon boulot...
Il faut revoir ça avec les yeux grandis. L’épisode avec Orson Wells est particulièrement symbolique de l’ensemble.
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